Heb je je al eens afgevraagd hoe het zou zijn als fruit net zo werd aangeprezen als andere producten uit de supermarkt? Ik wel, en om dit te visualiseren heb ik reclame voor de appel, de druif en de banaan voor je uitgewerkt.

Als fruit toch eens een mooie marketeer had… toegegeven, er zijn pogingen gedaan om fruit aantrekkelijker te maken voor de consument. Waarschijnlijk ken je nog de uitspraak ‘snoep verstandig, eet een appel’. Maar wat als we nu eens echt reclame gingen maken voor de appel? Of voor de banaan?
Reclame voor fruit
Laten we dan inderdaad eens beginnen met reclame voor fruit. Allereerst de appel. Wie kent deze prachtige vrucht niet? Hij heeft te maken met wat minder positieve marketing – maar laten we voorop stellen dat het de slang was die Eva verleidde, en niet de appel zelf. Ook was het appel slachtoffer van een wrede koningin die uit pure jaloezie een giftige variant aan haar stiefdochter (Sneeuwwitje, red.) gaf. Allemaal misverstanden. De appel had er niets mee te maken. Het was niet zijn schuld.
En zeg nu zelf: de associatie bij oogappeltje is toch puur een positieve? Ik presenteer daarom nu de gigagezonde appel. Bron van vezels, laag in calorieën.
Reclame voor de banaan
Ook de arme banaan kan wel wat marketing gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld mensen die denken dat het een echte dikmaker is. Welnee! Je hebt al kinderbananen van 75 gram waardoor je nog niet boven de 70 calorieën per portie uitkomt. Daar kunnen talloze tussendoortjes niet aan tippen!
Om nog meer reclame voor dit prachtige stuk fruit te maken: de verpakking is geheel biologisch afbreekbaar. En: zeer gebruiksvriendelijk. Zelfs een aap weet nog hoe hij open moet! Daarbij is de banaan uitermate veelzijdig. Je kunt hem prakken, in stukjes snijden, of in zijn geheel opeten. Het houdt niet op! Ik presenteer daarom met trots: de banaan.
De druif
Wat sneu voor de druif. Iemand een druif noemen is namelijk niet echt een compliment. Dat zou het juist wel moeten zijn! Dit unieke product is in meerdere kleuren verkrijgbaar, wat het extra aantrekkelijk maakt voor een ieder die van afwisseling houdt. Ook zijn er meerdere uitvoeringen, waaronder de druif zonder pit. Het handige aan druiven is dat je zelfs de omhulsels ervan kunt eten. Waar wacht je nog op? Eet een druif!
Welk fruit vind jij fantastisch?
Geef een reactie